انواع لکه های پوستی روی دست و نحوه درمان آن‌ها
نوشته شده توسط : همیار

بیشتر افراد برای از بین بردن چین و چروک ها و لکه های دوران پیری روی صورتشان اقدامات بسیاری انجام می دهند، اما دستان می تواند باعث پیرتر نشان دادن فرد شوند، زیرا اکثر افراد زیبایی دست و بازوی خود را  نادیده می گیرند. از آنجا که دستان ما پوشیده نمی شوند و ما از دستان خود برای چندین کار استفاده می کنیم، برای جوان ماندن دست هایمان ضروری است که از آنها مراقبت خوبی داشته باشیم. در اینجا انواع لکه های پوستی روی دست ، مشکلات زیبایی شایع دست و بازو، عکس انواع لکه های پوستی و راه حل های این مشکلات را بررسی می کنیم.

علت سیاه شدن آرنج

علت سیاه شدن آرنج

اگر با دقت به دست‌های خود نگاه کنید، متوجه می‌شوید که پشت دست‌ها، تیره تر از باقی قسمت‌ها است. همچنین، برای بسیاری از افراد، بخش‌های میانی انگشتان و بخش‌های نزدیک به ناخن‌ها تیره تر از بقیه بخش‌ها هستند.

افراد زیادی هم از تیره و زمخت شدن آرنج‌های خود شکایت دارند. این موضوع معمولا به واسطه خشکی پوست در اطراف برجستگی‌های ناشی از استخوان‌ها ایجاد می‌شود. در بعضی موارد لکه‌های اطراف آرنج به واسطه اصطکاک بیش از حد در این نواحی رخ می‌دهند. این اصطکاک باعث ضخیم شدن لایه پوستی می‌شود و باعث تیره تر شدن ناحیه ضخیم شده می‌گردد.

باید دقت داشته باشید که تغییر رنگ پوست می‌تواند به واسطه بیماری‌های پوستی نظیر آکانتوزیس نیگریکانس یا‌ هایپرکراتوز ایجاد شود و یا می‌تواند نتیجه دیابت، مصرف بیش از حد الکل و یا کمبود ویتامین ب ۱۲ باشد، و بدین ترتیب نباید نادیده گرفته شود. افراد در مواجهه با چنین لکه‌هایی باید به متخصص پوست مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند.

لکه های قهوه ای روی بازو

لکه های قهوه ای روی بازو

یکی دیگر از رایج‌ترین لکه های پوستی روی دست ، لکه‌های قهوه ای روی بازو است. اگر افراد به صورت مستمر به اصلاح یا استفاده از موم‌ها برای برداشتن موهای روی پوست خود بپردازند، ممکن است با نقطه‌های قرمز- قهوه ای رنگی بر روی دستان خود مواجه شوند، این موضوع خصوصا در بخش‌های فوقانی بازو رخ می‌دهد. همچنین این مشکل می‌تواند در نتیجه عدم درمان جوش آرنج به وجود آید. در واقع جای جوش آرنج باشد که به این شکل ظاهر می‌شود.

برای رها شدن از لکه‌های قهوه ای روی بازو  باید از مواد لایه برداری استفاده کرد که موجب روشن تر شدن چنین لکه‌هایی می‌شوند. همچنین برای جلوگیری از وقوع چنین رخدادهایی، بهتر است به جای اصلاح یا استفاده از موم، از لیزر برای برداشتن موهای زائد بدن استفاده کرد.

لکه های قهوه ای روی پوست دست

لکه های قهوه ای روی پوست دست

علت لکه های قهوه ای روی دست معمولاً به خاطر سن است و با افزایش سن به وجود می‌آید که لکه های کبدی نیز نامیده می‌شود. در افراد جوان‌تر این لکه‌ها ممکن است به خاطر جای جوش روی دست باشد.

درمان لکه های قهوه ای روی دست

در ادامه راهکارهای درمانی مختلف را می‌توانید مشاهده می‌کنید. برای از بین بردن لکه های قهوه ای روی دست یکی از راه‌های زیر را امتحان کنید:

لکه های پوستی روی دست ناشی از آفتاب

لکه های پوستی روی دست ناشی از آفتاب

رنگ پوست نا متوازن یکی از مشکلاتی است که بسیاری از زنان از آن شکایت دارند. رنگ پوست نامتوازن و برنزه شده بر روی دست‌ها و بازوها، معمولا به واسطه قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید و اشعه‌های فرابنفش رخ می‌دهد. این مشکلات معمولا به یک باره ایجاد نمی‌شوند و معمولا حاصل سال‌ها قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستند و بنابرین درمان این آثار نیازمند صرف زمان خواهد بود.

برای جلوگیری از ایجاد چنین لکه‌هایی، افراد بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب مناسب برای کنترل آسیب استفاده کنند، همچنین لباس‌های آستین بلند می‌توانند مراقبت بیشتری در برابر نور خورشید ایجاد کنند. کرم‌های روشن کننده پوست متنوعی نیز وجود دارند که می‌توانند به کاهش تفاوت ناشی از تغییر رنگ پوست کمک کنند. افراد می‌توانند شب‌ها از این کرم‌ها برای کاهش آثار ایجاد شده بر روی پوست خود بهره ببرند.

لکه‌های سفید روی دست

لکه‌های سفید روی دست

پیسی یا ویتیلیگو یکی از بیماری‌های مزمنی است که در آن لکه های سفید روی پوست ایجاد می‌شوند. این لکه‌ها به واسطه کمبود ملانین که رنگدانه اصلی پوست محسوب می‌شود ایجاد می‌شوند. پیسی می‌تواند بر روی هر قسمتی از پوست ایجاد شود، با این حال معمولا بر روی صورت، گردن، دست‌ها و نقاط چین خوردگی پوست ایجاد می‌شود.

 

منبع:

https://riyahi.doctor/

 





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: